Stray je počítačová hra, ve které je hlavním hrdinou rezavá kočka, která ve zchátralém virtuálním městě zvládá chodit po rezavých trubkách, skákat přes překážky i dešifrovat záhady. Její popularita ovšem zároveň pomáhá také kočkám v reálném světě. Hra se totiž též stala prostředkem sbírání peněz pro kočičí útulky či jiné charitativní iniciativy spojené s těmito domácími mazlíčky.
Někteří hráči začali hru živě vysílat a při tom vybírají peníze prostřednictvím internetových dárcovských platforem. Kupříkladu jeden fanoušek z Omahy ve státě Nebraska za čtyři a půl hodiny trvajícího přenosu vybral pro lokální útulek 1 500 dolarů (něco přes 36 000 Kč). „Livestreaming“ pro charitativní účely není ve světě videoher ničím novým, ovšem ohlas, jaký hra Stray („zatoulaný“) rychle vzbudila mezi milovníky koček, je podle mimořádný. V den, kdy titul vstoupil do prodeje, byl čtvrtou nejvíce vysílanou a sledovanou hrou na Twitchi, uvedla streamovací platforma.
Stray – počítačová hra co se rychle stala fenoménem
Stray se po svém červencovém vydání rychle stala internetovým fenoménem. Hra je zasazená do v dystopického prostředí, které hráči objevují z perspektivy čtyřnohého protagonisty. Utíkají s ním před nepřáteli a řeší hádanky, zatímco mohou také provádět zcela běžné kočičí kousky, jako je chození po zábradlí nebo shazování věcí na zem. Vydavatel Annapurna Interactive čísla o prodejích hry nepublikoval, Stray se nicméně podle služby SteamDB už dva týdny na platformě Steam drží na pozici nejprodávanějšího titulu.
Do charitativních akcí se zapojili i tvůrci hry
Vedle hráčů vybírajících peníze pro útulky se do charitativních činností zapojili i tvůrci hry. Annapurna poskytla několik kopií dvěma agenturám, které zachraňují kočky a nabízí je k adopci, aby je rozdaly v loteriích. Iniciativa vynesla několik tisíc dolarů. Distribuční společnost kromě toho darovala 1 000 dolarů a na jeden víkend si pronajala kočičí kavárnu v New Yorku, kde si lidé mohli novou hru vyzkoušet.
Stray pochází z dílny francouzského týmu BlueTwelve Studio, jehož tvůrci se netají tím, že se řadí mezi vlastníky a milovníky koček. Velkým zdrojem inspirace údajně byla rezavá kočka jednoho ze spoluzakladatelů, která byla nalezena v ulicích Montpellieru, kde herní studio sídlí. „Rozhodně doufám, že by to mohlo některé lidi inspirovat, aby pomohli skutečným zatoulaným kočkám,“ řekl producent Swann Martin-Raget.
O počítačové hře Stray si můžete také více přečíst na webu CNN ZDE
AN
Napsat komentář