Microsoft koupí Activision Blizzard

Microsoft oznámil plány na akvizici Activision Blizzard, lídra ve vývoji her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu. Plánovaná akvizice zahrnuje ikonické franšízy od studií Activision, Blizzard a King jako „Warcraft“, „Diablo“, „Overwatch“, „Call of Duty“ či „Candy Crush“.

Se třemi miliardami lidí, kteří dnes aktivně hrají hry a novou generací ponořenou do radosti z interaktivní zábavy, je hraní nyní největší a nejrychleji rostoucí formou zábavy. Společnost Microsoft Corp. oznámila plány na akvizici společnosti Activision Blizzard Inc., lídra ve vývoji her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu. Tato akvizice urychlí růst herního podnikání společnosti Microsoft na mobilních zařízeních, počítačích, konzolích a cloudu a poskytne stavební bloky pro metaverse.

Akvizice za více než 68 miliard dolarů

Microsoft získá Activision Blizzard za 95,00 USD za akcii, v hotovostní transakci v hodnotě 68,7 miliardy USD, včetně čisté hotovosti společnosti Activision Blizzard. Po uzavření transakce se Microsoft stane třetí největší herní společností na světě dle tržeb, a to za společnostmi Tencent a Sony. Plánovaná akvizice zahrnuje ikonické franšízy od studií Activision, Blizzard a King jako „Warcraft“, „Diablo“, „Overwatch“, „Call of Duty“ či „Candy Crush“, kromě globálních eSports aktivit prostřednictvím Major League Gaming. Společnost má studia po celém světě s téměř 10 000 zaměstnanci.

Generálním ředitelem společnosti Activision Blizzard bude i nadále Bobby Kotick. Se svým týme se zaměří na další posílení firemní kultury a urychlení obchodního růstu. Jakmile bude dohoda uzavřena, bude činnost Activision Blizzard podřízena Philu Spencerovi, generálnímu řediteli společnosti Microsoft Gaming.

„Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejnapínavější kategorií zábavy napříč všemi platformami a budou hrát klíčovou roli ve vývoji platforem metaverse,“ řekl Satya Nadella, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Microsoft. „Výrazně investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo a díky nimž je hraní bezpečné, inkluzivní a přístupné všem.“

„Hráči na celém světě milují hry Activision Blizzard a věříme, že kreativní týmy mají před sebou svou nejlepší práci,“ řekl Phil Spencer, generální ředitel společnosti Microsoft Gaming. „Společně vybudujeme budoucnost, kde lidé budou moci hrát hry, které chtějí a prakticky kdekoli chtějí.“

„Za více než 30 let naše neuvěřitelně talentované týmy vytvořily některé z nejúspěšnějších her,“ řekl Bobby Kotick, CEO Activision Blizzard. „Kombinace prvotřídního talentu Activision Blizzard a mimořádných franšíz s technologií společnosti Microsoft, distribucí, přístupem k talentům, ambiciózní vizí a sdíleným odhodláním hrát a začleňování nám pomůže zajistit náš trvalý úspěch ve stále více konkurenčním odvětví.“

Mobilní zařízení

Mobilní zařízení jsou největším segmentem her, přičemž téměř 95 % všech hráčů na celém světě si užívá hry na mobilních zařízeních. Prostřednictvím skvělých týmů a skvělé technologie umožní Microsoft a Activision Blizzard hráčům užívat si nejúžasnější franšízy, jako jsou „Halo“ a „Warcraft“, prakticky kdekoli. A s hrami jako „Candy Crush“ představuje mobilní podnikání Activision Blizzard významnou přítomnost a příležitost pro Microsoft v tomto rychle rostoucím segmentu.

Game Pass

Akvizice také posiluje portfolio Game Pass společnosti Microsoft s plány na uvedení her Activision Blizzard do Game Pass, které dosáhlo nového milníku více než 25 milionů předplatitelů. Díky téměř 400 milionům aktivních hráčů Activision Blizzard měsíčně ve 190 zemích a třem miliardovým franšízám tato akvizice udělá z Game Pass jednu z nejpůsobivějších a nejrozmanitějších sestav herního obsahu v tomto odvětví. Po uzavření bude mít Microsoft 30 interních studií pro vývoj her spolu s dalšími možnostmi publikování a produkce esportů.

Transakce podléhá obvyklým podmínkám uzavření a dokončení regulačního přezkumu a souhlasu akcionářů Activision Blizzard. Očekává se, že dohoda bude uzavřena ve fiskálním roce 2023 a po uzavření přispěje k non-GAAP zisku na akcii. Transakci schválily správní rady Microsoftu i Activision Blizzard.

AN
Zdroje a obrázky: Microsoft

AzaNoviny

X-Magazín A-A

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..